حل تشریحی مسائل فصل ۴ صورتهای مالی تلفیقی تاری وردی

حل تشریحی صورتهای مالی تلفیقی تاری وردی

دانلود حل تشریحی مسائل فصل ۴ صورتهای مالی تلفیقی تاری وردی

************************************

روش خواندن و مطالعه درس حسابداری صورتهای مالی تلفیقی تاری وردی : 

برای خواندن کتاب صورت های مالی استاد تاری وردی نیاز هست شما حسابداری میانه ۱ و ۲ را کامل مسلط شوید چون بخش زیادی از مباحث این کتاب تکرار موضوعات ترم های قبل می باشد و در ضمن برای فهم بیشتر مسائل این کتاب ، نیاز است استاندارد ۲ حسابداری ایران (ویرایش جدید) را خوب مطالعه کرده باشید. 

مسائل این کتاب برای هر فصل ، به گونه ای تدوین شده که نمیشه فصل ها را جدا جدا حل کنید برای حل بهتر نیاز است مباحث را بهم پیوسته مطالعه کنید و بعد یکجا حل کنید. این کتاب به صورت کاملاً تخصصی روی مباحثی چون صورت جریان وجوه نقد تمرکز دارد.

عناوین اصلی فصل چهارم : مبادلات درون گروهی دارایی های غیرجاری

– تخصیص سود تحقق نیافته

– تمایز بین حسابهای متقابل و سود تحقق نیافته

– مبادلات درون گروهی دارایی های استهلاک ناپذیر 

– مبادلات درون گروهی دارایی های استهلاک پذیر

– زیان تحقق نیافته و زیان کاهش ارزش دارایی های درون گروهی

– مبادلات درون گروهی دارایی های غیرجاری بین شرکت های فرعی

– مسائل خاص مبادلات درون گروهی دارایی های غیرجاری

صورت مالی تلفیقی چیست؟ 

تلفیق به معنای اجتماع چندین حساب و ترکیب اطلاعات به صورتی واحد است. معنای صورت های مالی در حسابداری مالی ، ارائه اطلاعات مالی شرکت مادر و شرکت های زیر مجموعه آن است. ارائه صورت های مالی تلفیقی ، زمانی لازم است که بدهی ها و دارایی های چند شرکت با هم ترکیب شوند.

کاربرد صورت مالی تلفیقی چیست؟

استفاده‌کنندگان صورتهای مالی واحد تجاری اصلی، برای تصمیم‌ گیریهای اقتصادی ، به اطلاعاتی درباره وضعیت مالی ، عملکرد مالی و جریان های نقدی گروه نیاز دارند.

این نیاز از طریق کاربرد صورت های مالی تلفیقی برآورده می‌شود که اطلاعات مالی مربوط به گروه را به‌عنوان یک شخصیت اقتصادی منفرد و بدون توجه به مرزهای قانونی شخصیتهای حقوقی جداگانه ارائه می‌کند.

معمولاً استفاده‌کنندگان اصلی صورتهای مالی تلفیقی ، سرمایه‌گذاران واحد تجاری اصلی هستند ، زیرا آنان از طریق علایق خود در واحد تجاری اصلی در گروه نیز منافعی دارند. اما ، گذشته از سرمایه‌گذاران ، صورتهای مالی تلفیقی اطلاعات مفیدی را برای سایر استفاده‌ کنندگان نیز فراهم می‌کند.

صورت های مالی تلفیقی یعنی بدست آوردن یک صورت مالی که از تلفیق چند صورت مالی شرکت های زیر مجموعه شرکت مادر تشکیل شده است.

به بیان دیگر برای شرکت هایی که چندشرکت زیر مجموعه دارند و از لحاظ مالی کاملا جدا از هم هستند یعنی هر کدام برای خود امور مالی مجزا دارند باید یک صورت مالی تلفیقی ایجاد کنیم که به شرکت اصلی، شرکت مادر میگویند.

همانطور که از اسمش پیداست از تلفیق صورتمالی شرکت اصلی و صورتهای مالی شرکت‌های زیر مجموعه صورت های مالی تلفیقی تهیه می‌شود.

اگه بیش از ۵۰% سهام یه شرکت توسط شرکت دیگری خریداری شود شرکت خریدار باید علاوه بر صورت های مالی معمولی صورتهای مالی تلفیقی هم تهیه کند.

در این صورتهای مالی تلفیقی ، شرکت نشان میدهد که چقدر دارایی یا بدهی و سرمایه برای خود شرکت و چقدر سهم از شرکت دیگر و در مجموع و تلفیق از هر کدام چقدر را دارا می باشد.

چگونه از محصولات جدید در زمینه حل مسائل حسابداری مطلع شویم؟ 

توصیه می کنیم برای مطلع شدن از مطالب بروز در خصوص حل تشریحی کتب حسابداری ، از طریق تلگرام به شماره ۰۹۱۱۷۴۱۵۲۸۷ پیام دهید تا لینک کانال ارشد حسابداری را برای شما ارسال کنیم تا با عضویت در این کانال ، از مطالب جدید ما با خبر شوید. 

 

کار اختصاصی از گروه آموزشی حسابداران برتر

حل تشریحی مسائل فصل ۴ صورتهای مالی تلفیقی تاری وردی

************************

سوالی دارید تلگرامی از پشتیبانی ما بپرسید :

۰۹۱۱۷۴۱۵۲۸۷

************************

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا