برای مشاهده توضیحات بیشتر و شرکت در آژمون ها کلیک کنید
خانه / حل تشریحی مسائل / حسابداری مالی / حل تشریحی مسائل فصل ۱ حسابداری میانه ۱ جمشید اسکندری چاپ ۹۸

حل تشریحی مسائل فصل ۱ حسابداری میانه ۱ جمشید اسکندری چاپ ۹۸

حل تشریحی مسائل فصل ۱ حسابداری میانه ۱ جمشید اسکندری چاپ ۹۸

فصل ۱ میانه ۱ اسکندری

حل تشریحی مسائل حسابداری میانه ۱ جمشید اسکندری چاپ ۹۸

دانلود حل تشریحی مسائل فصل ۱ حسابداری میانه ۱ جمشید اسکندری – بر اساس چاپ سال ۹۸

فصل اول : مبانی نظری و مفاهیم اساسی حسابداری و گزارشگری مالی

محتوای فصل ۱ میانه ۱ ، توسط گروه آموزشی حسابداران برتر بدین شرح است :

تعریف حسابداری

استفاده کنندگان از اطلاعات مالی

صورت های مالی

اصول و مفاهیم حسابداری

مفروضات بنیادی حسابداری

فرض تفکیک شخصیت

فرض تداوم فعالیت

فرض دوره مالی

فرض واحد پولی 

اصول اساسی حسابداری

اصل بهای تمام شده

اصل تحقق درآمد

اصل تطابق هزینه ها با درآمد

اصل افشای کامل

میثاق ها یا اصول محدود کننده

اهمیت

محافظه کاری

خصوصیات صنعت

ضوابط حاکم بر اصول و مفاهیم حسابداری

مفاهیم نظری گزارشگری مالی

حل کامل مسائل از صفحه ۲۶ الی ۳۰

کتاب میانه ۱ جمشید اسکندری

شامل ۱۰ مسئله – ۹ صفحه به صورت PDF

کار اختصاصی از گروه آموزشی حسابداران برتر

 

مفهوم شخصیت :

در حسابداری عموماً به معنای این است که برای مقاصد گزارشگری مالی ، واحد تجاری را باید به عنوان یک شخصیت مستقل از صاحب یا صاحبان آن در نظر گرفت. از آنجائی که فعالیتهای اقتصادی توسط موسسات فردی و اشخاص حقوقی گوناگون انجام می گیرد ، نتایج حسابداری نیز باید بر حسب این اشخاص گردآوری ، تلخیص و ارائه شود ، به بیان دیگر ، هر واحد تجاری از لحاظ مقاصد حسابداری معمو‌‌لاً به عنوان یک شخصیت حسابداری مستقل و جدا از صاحبان آن و سایر اشخاص در نظر گرفته می شود. مثلا : از لحا ظ مقاصد حسابداری بین یک شرکت به عنوان یک شخصیت حسابداری و حقوقی و سهامداران آن باید تمایز قائل شد. علاوه بر این ، موسسات انفرادی نیز از لحاظ حسابداری ، به عنوان یک شخصیت حسابداری مستقل و جدا از صاحبان آنها شناخته می شوند.

مفهوم فرض تفکیک :

شخصیت مبانی لازم برای تمایز صریح در تحلیل معاملات واحد تجاری با اشخاص ثالث ، واحد تجاری با صاحبان آن ، و صاحبان واحد تجاری با اشخاص ثالث را فراهم می کند. یکی از اثرات این فرض این است که در حسابداری در آمد هنگامی شناسائی واندازه گیری می شود که برای واحد تجاری تحقیق می یابد و نه هنگامی که بین صاحبان واحد مزبور توزیع می گردد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 4 = 2