حل تشریحی تستهای حسابداری میانه ۱ جمشید اسکندری چاپ ۹۹

حل تشریحی تستهای حسابداری میانه ۱ جمشید اسکندری

حل تشریحی تستهای میانه ۱ اسکندری

حل تشریحی مسائل حسابداری میانه ۱ جمشید اسکندری چاپ ۹۹

دانلود حل تشریحی تستهای حسابداری میانه ۱ جمشید اسکندری – بر اساس چاپ سال ۹۹

محتوای حل تشریحی تستهای میانه ۱ ، توسط گروه آموزشی حسابداران برتر بدین شرح است :

فصل اول : مبانی نظری و مفاهیم اساسی حسابداری و گزارشگری مالی

شامل ۱۶ تست

فصل دوم : گزارش عملکرد مالی

شامل ۱۴ تست

فصل سوم : ترازنامه و یادداشت های توضیحی صورت های مالی

شامل ۱۰ تست

فصل چهارم : حسابداری وجوه نقد

شامل ۹ تست

فصل پنجم : حسابداری مطالبات

شامل ۱۱ تست

فصل ششم : حسابداری موجودی مواد و کالا

شامل ۱۲ تست

فصل هفتم : حسابداری دارایی های ثابت نامشهود

شامل ۱۳ تست

فصل هشتم : حسابداری دارایی نامشهود

شامل ۸ تست

حل کامل تستها از صفحه ۲۴ الی ۲۱۲

کتاب میانه ۱ جمشید اسکندری

شامل ۸ فصل – به صورت یک فایل PDF

کار اختصاصی از گروه آموزشی حسابداران برتر

 

فرض تداوم فعالیت :

یکی از مفروضات اساسی و بنیادی حسابداری است که مبنای تئوریک برای بسیاری از طبقه بندی های متداول در حسابداری فراهم می آورد . مثلا : طبقه بندی دارائیها بدهیها به جاری یا بلندمدت مبتنی بر فرض تداوم فعالیت است. علاوه بر این ، فرض تداوم فعالیت برفرآیند اندازه گیری در حسابداری نیز به شدت تاثیر دارد. تنها در شرایطی که تداوم و استمرار فعالیت مصداق دارد می توان فرض کرد که واحد تجاری دارائیهای خود را در جریان عادی عملیات آتی بکار خواهد گرفت و بدهیهای خود را نیز به موقع پرداخت خواهد کرد.

 در گزارشگری مالی رویدادها و فعالیتهای مالی واحد تجاری بر حسب پول اندازه گیری و بیان می شود . پول کار آمد ترین وسیله برای اندازه گیری و انتقال اطلاعات مالی است و به همین دلیل به عنوان مقیاس مشترک و شاخص اندازه گیری در کلیه مراحل فر آیند حسابداری و گزارشگری مالی به کار گرفته می شود. یکی از الزا مات ارائه صورتهای مالی اساسی ، بکار گیری یک مقیاس مشترک اندازه –گیری در مورد اقلامی است که قرار است مشخصا در متن صورتهای مزبور انعکاس یابد.

 اندازه گیری و ارائه برخی از اطلاعات که از لحاظ نمایش تصویری جامع در مورد واحد تجاری می تواند سودمند واقع شود بر حسب واحد پول یا سایر شاخصهای اندازه گیری دشوار و درپاره ای موارد غیر ممکن است . نمونه ای از این قبیل اطلاعات ، کفایت ، سلامت و روحیه مدیران و کارکنان واحد تجاری است. اما در هر حال ، هر گونه اطلاعی که لازم باشد مشخصاً در متن صورتهای مالی آورده شود باید بر حسب واحد پول قابل اندازه گیری باشد. چنانچه این اندازه گیری امکان پذیر نباشد ، راه حل دیگر برای گزارش اطلاعات مربوط می تواند یادداشتهای همراه صورتهای مالی باشد.

 آن گروه از مفاهیم اساسی حسابداری که رهنمودها و مبانی لازم در مورد نحوه اندازه گیری ، ثبت و گزارش اطلاعات مالی را به طور مشخص فراهم می آورد ، اصول حسابداری خوانده می شود . مفروضات حسابداری جنبه زیر بنائی دارند در حالی که اصول حسابداری بیشتر جنبه کاربردی و عملی دارند.

 اصل بهای تمام شده :

یکی از مفاهیم فراگیر حسابداری است که در گزارشگری مالی نقش اساسی دارد. این اصل حاکی از این است که در حسابداری ، مبنای مناسب برای شناسائی اولیه عناصر صورتهای مالی ، بهای تمام شده تاریخی است. اصل بهای تمام شده مبتنی بر این واقعیت است که در هر مبادله ، ارزش متعارف آنچه که واگذار می شود فراهم کننده مبانی و شواهد قابل اتکاء در مورد ارزش متعارف چیزی است که تحصیل می گردد. از این رو ، دارائیهای تحصیل شده در مبادلات همواره به بهای تمام شده ای اندازه گیری و ثبت می شوند که معرف ارزش متعارف آنها در تاریخ تحصیل است.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا