برای مشاهده توضیحات بیشتر و شرکت در آزمون ها کلیک کنید
خانه / حل تشریحی مسائل / حسابداری صنعتی / حل تشریحی مسائل فصل ۱ حسابداری صنعتی ۳ جمشید اسکندری چاپ ۹۷

حل تشریحی مسائل فصل ۱ حسابداری صنعتی ۳ جمشید اسکندری چاپ ۹۷

 مسائل فصل ۶ صنعتی ۳ اسکندری

مسائل فصل ۱ صنعتی ۳ اسکندری

حل فصل ۱ حسابداری صنعتی ۳ جمشید اسکندری

*************

فصل اول : اطلاعات مرتبط برای تصمیم گیری های خاص مدیریت

**************

    حل تشریحی کامل سوالات فصل ۱

حل تشریحی همه سوالات فصل ۱ صنعتی ۳ اسکندری

حل تمرینات از صفحه ۱۳ تا ۲۲

دانلود حل کتاب حسابداری صنعتی

 حسابداری دانشگاه مازندران

  رشته حسابداری

نوع فایل : pdf

 تعداد صفحه : ۲۰

پاسخ تشریحی فصل ۱ حسابداری صنعتی ۳ جمشید اسکندری

مسائل فصل ۱ صنعتی ۳ اسکندری

 *******************************

کار اختصاصی از گروه آموزشی حسابداران برتر

 

 

تصمیم‌گیری :

تصمیم‌گیری شامل انتخاب یک راه و روش، از میان دو یا چند روش موجود می باشد. تصمیم به معنای انتخاب خود آگاه است که به فرد امکان می‌دهد تا براساس مجموعه شرایط داده شده، نحوه رفتار و طرز تفکر خاص آن مجموعه را بررسی و سپس یک گزینه قبول و سپس اجرا گردد.

تصمیم زمانی گرفته می‌شود که انتخاب انجام شده باشد. از تصمیم‌گیری نمی‌توان صرف نظر کرد، زیرا امتناع ورزیدن از گرفتن تصمیم خودش یک نوع تصمیم‌گیری است.

اصولاً تصمیمات را در دو گروه تقسیم بندی می کنند :

– تصمیمات برنامه‌ریزی شده

– تصمیمات برنامه‌ریزی نشده

تصمیمات برنامه‌ریزی شده :

بر اصول تثبیت شده سیاستها، قواعد، مقررات و یا روشها استوار است. بعنوان مثال وقتی مدیر داخلی یک شرکت مهندسی تقاضایی مبنی بر افزایش حقوق و دستمزد از جانب کارگر متصدی یکی از ماشین ها دریافت می‌کند. تصمیم‌گیری نهایی این درخواست مبتنی بر یک سری اصول برنامه‌ریزی شده است. تصمیم مبنی بر موافقت با درخواست اضافه حقوق در راستای سیاست بنیادی سازمان مورد بررسی قرار می‌گیرد. این تصمیمی برنامه‌ریزی شده می‌باشد.

تصمیمات برنامه‌ریزی نشده :

در چهارچوب سیاستها، قواعد و یا روشها قرار نمی‌گیرد. این چنین تصمیماتی معمولاً در موارد استثنایی و هنگام بروز مشکلات جدید گرفته شده و بر پایه قریحه داوری و قضاوت مدیریت استوار است. بعنوان مثال تصمیمی که یک مدیر در هنگام مواجه شدن با یک بحران بصورت ضرب العجلی می گیرد یک تصمیم برنامه‌ریزی نشده می باشد.

به طور کلی منفعت مدیران در رابطه با مسائل معمول، مثل تقاضای اضافه حقوق این است که خود را به دام تصمیم‌گیری “برنامه‌ریزی نشده” نیندازند و سیاستها و روشهای سازمان خود را بطور جامع وضع کنند. بنابراین موارد مبهم در سیاستهای اجرایی باید شناسایی شده و حذف گردد. در ادامه انواع تصمیمات جهت آشنایی ارائه می‌گردد.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 26 = 34